Okategoriserade

Träning i Sätrahallen den 8 mars 2018!

Hej på er alla!

Nu är det dags för årets sista träningspass i Sätrahallen. Från och med nästa vecka (15/3) så kör vi kl. 18:00 med utgångspunkt från Stadion istället.

Eftersom ansvariga för TSM inte kan vara med, leds passet av TSM ledare tillsammans med förre
TSM-ledaren Anders Szalkai.
Huvuddelen på passet blir en intervallstege för grupperna med lite olika upplägg. Som alltid består passet inte bara av löpning utan totalt blir det ett pass med olika stationer med fokus på styrka, spänst, snabbhet, koordination och rörlighet. Som tidigare ersätter Sätrapasset det angivna torsdagspasset i programmen för er som kan komma på inomhuspasset.

Träningsstart kl 20.30, då vi som vanligt inleder med en uppvärmning. Ledarna sköter ”tidsschemat” så att passet ska flyta på för alla grupperna. Tänk på att anpassa farten till dig så du inte riskerar några skador! Ta gärna med egen uppmärkt vattenflaska så du kan dricka mellan momenten på passet. Passet är klart runt kl 22.00

Intervallupplägget 8/3:

4.30/4.45/5.00/2.10
2 x 3-2- 1 minuter med 1 minuts ståvila mellan varje intervall. Vi stannar när visselpipa ljuder och har stående vila dit vi hann på intervallen. Högre fart ju kortare intervall. Ledarna styr så grupperna hittar rätt fart och på slutet är det fri fart. Totalt ger intervalldelen lite drygt 2 km upp till 2,5 km

4.00/4.15/1.55-2.00
2 x 3-2- 1 minuter med 1 minuts ståvila mellan varje intervall. Vi stannar när visselpipa ljuder och har stående vila dit vi hann på intervallen. Högre fart ju kortare intervall. Ledarna styr så gruppen hittar rätt i farten på passet och på slutet är det fri fart. Totalt ger intervalldelen 2,5-2,8 km.

3.30/3.45/1.40-1.50
3.30; 2 x 700-500- 400-200 meter. Totalt 3,6 km i intervall.
3.45; 2 x 600-500- 400-200 meter. Totalt 3,4 km i intervall.
Högre fart ju kortare intervall och vilan ligger på mellan 55-70 sekunder inkl gång över innerplan på 700/500 meters intervallerna. Ledarna styr farterna och vilan.

3.00/3.15
2 x 800-600- 400-200 meter. Totalt 4 km i intervall. Högre fart ju kortare intervall och vilan ligger på ca 50-70 sekunder. Ledarna styr farterna och vilan.

Varmt välkommen!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att förhindra skräppost. Läs mer om hur dina kommentarsuppgifter behandlas.