Okategoriserade

HILLS – torsdag den 26 april 2018!

Hej!

På torsdag blir det HILLS!

Plats: Stockholms Stadion

Tid: 18:00 (Stadion öppnar 17:15)

Ombyte och duschmöjligheter efter passet finns.

Om passet:

Förra gången tränade vi nedförslöpning, men på torsdag går det mesta uppför igen.

På torsdagen pass ska vi fokusera på två saker: att hålla blicken på toppen av backen och att lyfta stegen. Anledningen? Det är snyggare att springa mer upprätt, såklart. En högre blick gör att vi får upp kroppen mer, det blir lättare att andas, och med en fin hållning blir en bra löpteknik lättare att upprätthålla. Genom att lyfta stegen – istället för att trycka ifrån – får framsida lår vila, stegen blir mjukare och du gör av med mindre energi. Just att lyfta kan ibland kännas ointuitivt – särskilt när man vill trycka ifrån lite extra för att få upp farten – så det är värt att träna lite extra på!

Veckans pass:

Kort backe!

Hitta en brant backe, där du kan springa oavbrutet i som mest 30 sekunder uppför.

10*30s (35s joggvila ned för backen)
10*20s (25s, do)
10*10s (15s, do)

Vilan sker genom att jogga ned. Känner du/din grupp att joggvilan blir kort, tveka inte att öka vilan med 5-10 sekunder. Se till att efter passet stretcha framsida lår ordentligt.

Vi ses på torsdag!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *