Okategoriserade

Nästa pass: söndag 9 december

Nu är TSM säsongen äntligen igång. I söndags på första advent startade vi upp med ett pass där våra olika fartgrupper just testade på olika löpträningsmoments tempo. Missade du första passet gör det absolut inget, utan fram i vår kommer vi jobba med det olika löpfartern tillsammans igen, och i det program som ingår i TSM kommer du även framöver att kunna få inspiration och guidning till olika fartpass.

På TSM Runnings söndagspass från nu fram till slutet av maj är det långpass som gäller där distanslängderna kommer öka på efterhand. Har du inte möjlighet att komma på våra gemensamma pass någon/några veckor är det bra om du ändå kollar in vart just din fartgrupp befinner sig så kan du kanske på egen hand få in något pass som ger dig långpassvolym, då blir det enklare hoppa in i gruppen när du kan komma igen.

Nu på söndag 9 december siktar vi på att springa 10-21 km. 10 km är målet för halvmaratongrupperna och maratongrupperna springer 11-21 km. (Se din grupps distansmål nedan)
Farten är respektive grupps ”långpassgrundfart”, och den anpassas givetvis till söndagens vinterväder. Räkna med att passet tar runt 1 timme och 40 minuter och därefter rörlighet.

Om du inte kan springa just nu på grund av någon skada puffar vi för att du kan komma på TSM ändå för denna söndag håller TSM Coach Wanda Mases i ett yogapass för löpare. Detta startar kl 10.15. Obs! Ta med egen yogamatta.

Löppasset startar som vanligt kl 10.00 och omklädningsrummen öppnar kl 09.00 på GIH Lidingövägen 1.

Om du missat att få ditt kort och TSM tröja, eller behöver byta storlek på tröjan, kommer det finnas möjlighet att hämta kort/tröja och byta storlek även denna söndag.

Hoppas vi ses på träningen
/Anders och Ulrica och alla TSM coacher

Distanser/Farter Marathongrupperna där passet tar runt 1 timme och 40 minuter:

• 3.00 gruppen siktar på att springa 21 km. Riktfart 4.40 min/km.

• 3.15 gruppen siktar på att springa 20 km. Riktfart 5.00 min/km.

• 3.30 gruppen siktar på att springa 19 km. Riktfart 5.20 min/km.

• 3.45 gruppen siktar på att springa 18 km. Riktfart 5.40 min/km.

• 4.00 gruppen siktar på att springa 17 km. Riktfart 6.00 min/km.

• 4.15 gruppen siktar på att springa 16 km. Riktfart 6.20 min/km.

• 4.30 gruppen siktar på att springa 15 km. Riktfart 6.40 min/km.

• 4.45 gruppen siktar på att springa 14 km. Riktfart 6.55 min/km.

• 5.00 gruppen siktar på att springa 11 km. Riktfart 7.05 min/km.

9/12 halvmaraton grupperna springer ca 10km och löpningen tar strax under resp strax över timmen beroende på fartgrupp.

  • 1.40 gruppen. Grundfart 5.20 min/km.
  • 1.50 gruppen. Grundfart 5.40 min/km.
  • 1.55 gruppen. Grundfart 6.00 min/km.
  • 2.00 gruppen. Grundfart 6.20 min/km.
  • 2.10 gruppen. Grundfart 6.40 min/km.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.