Okategoriserade

Torsdag 8 augusti – snabbdistans

Dags för sommarens andra och sista snabbdistans.

Innan snabbdistans-starten värmer vi upp med lugn löpning 10-20 minuter, lätt rörlighet, löpskolning och något koordinationslopp.
Har du en tuff dag – tänk på att ett varv är väl så bra.  Du väljer själv – för de flesta grupper finns det dessutom en grupp bakom, med något lägre tempo, som det är okej att ansluta till.

Efter snabbdistansen varvar vi ner med lugn distanslöpning tillbaks till GIH där vi kör lite ministyrka och bra stretch.

Snabbdistansens sträcka & tidsmål 8 augusti 2019

1.20-1.25 gruppen (35-40’/10 km): 7,5 km på 28-29 minuter. (3.45-3.55 min/km)

1.30 gruppen (40-41’/10 km): 7,5 km på 30-32 minuter. (4.00-4.15 min/km)

1.40 gruppen (42-45’/10 km): 7,5 km på 33-35 minuter. (4.20-4.40 min/km)

1.50 gruppen (46-50’/10 km): 5 km på ca 24-25.30 minuter. (4.50-5.10 min/km)

2.00 gruppen (51-59’/10 km): 5 km på 26-28.30 minuter. (5.12-5.40 min/km)

2.10-2.15 gruppen (60-70’/10km): 5 km på 29-33 minuter. (5.50-6.35 min/km)

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.